MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
Mesafeli Satış Sözleşmesi Ön Bilgiler ve Bilgilendirme
Formu
MADDE 1- SÖZLESMENIN TARAFLARI:
SATICI : S.S Obruk Süt Ürünleri Üretim ve Pazarlama
Kooperatifi
ADRES : Berendi
Köyü Berendi Küme Evler No:46
Ayrancı / KARAMAN
VERGİ DAİRESİ VE NUMARASI :
TELEFON : 0542 207 59 62
Web Adresi: "obruksuturunleri.com.tr"
E-posta : [email protected]
ALICI / MÜŞTERİ :
Adresi:
Telefon:
E-posta:
Alıcı olarak http://obruksuturunleri.com.tr
alışveriş sitesine üye olan kişinin Üye olurken
kullanılan adres ve iletişim bilgileri esas alınır.
MADDE 2- SÖZLEŞMENİN KONUSU:
İşbu sözleşmenin konusu, Alıcının, Satıcıya ait "obruksuturunleri.com.tr"
web sitesinden elektronik ortamda sipariş verdiği, "obruksuturunleri.com.tr"
sitesinde belirtilen niteliklere sahip ve yine sitede belirtilen
fiyatlandırmaya göre satışı yapılan mal/ürün‘ün satış ve teslim şartlarının ve
4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun gereğince tarafların hak
ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.
Alıcı; satışa konu malların;
•temel nitelikleri,
•satış fiyatı,
•ödeme şekli,
•teslimat koşulları vs.
•satışa konu mal/hizmet ile ilgili tüm ön bilgiler ve cayma hakkı,
konusunda bilgi sahibi olduğunu, bu ön bilgileri
elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında mal/hizmeti sipariş verdiğini
iş bu sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder.
"obruksuturunleri.com.tr"
sitesinde ödeme sayfasında yer alan ön bilgilendirme ve fatura iş bu
sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.
MADDE 3- SÖZLEŞME TARİHİ:
İşbu sözleşme alıcı tarafından elektronik ortamda
onaylandığı tarihte geçerlik kazanır.
MADDE 4- MAL TESLİMİ, SÖZLEŞMENİN İFA YERİ VE TESLİM
ŞEKLİ:
Mal, alıcının teslimini talep etmiş olduğu adrese
ve/veya kişiye teslim edilecektir.
-Teslimat; stokların müsait olması ve mal bedelinin
Satıcının hesabına geçmesinden sonra en kısa sürede alıcı adresine/belirttiği
teslim adresine, satıcının belirlediği kargo şirketi ile gönderilmek
sureti ile yapılır.
-Herhangi bir nedenle mal/hizmet bedeli ödenmez veya
banka kayıtlarında iptal edilir ise satıcı mal/ürün teslimi yükümlülüğünden
kurtulmuş kabul edilir.
-SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava
muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme
konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI'ya bildirmekle
yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu
ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici
durumun ortadan kalkmasına kadar teslimatın ertelenmesi haklarından birini
kullanabilir. ALICI'nın siparişi iptal etme hakkını kullanması halinde ALICI'nın
ödediği tutar 10 gün içinde kendisine nakten ve defaten ödenir.
MADDE 5- TESLİMAT MASRAFLARI VE İFASI:
Teslimat masrafları/nakliye giderleri Alıcıya
aittir.
Alıcı, sözleşme konusu mal/ürünü teslim almadan önce;
•Muayene edecek ezik, kirik, ambalajı yırtılmış vb.
hasarlı ve ayıplı mal/ürünü kargo şirketinden teslim almayacaktır.
•Teslim alınan Mal/ürünün hasarsız ve sağlam olduğunun
kabul edildiği anlamına gelir.
•Teslimden sonra mal/ürünün özenle korunması borcu,
alıcıya aittir.
•Mal/ürünün tesliminden sonra Alıcıya ait kredi
kartının Alıcının kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce
haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya
finans kuruluşunun mal/ürün bedelini Satıcıya ödememesi halinde, Alıcı mal/ürünün
bedelini tazmin etmekle yükümlüdür.
Satıcı, sözleşme konusu mal/ürün/ürünlerin;
•Mal/ürünlerin siparişinden itibaren( Siparişlerin
işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından
gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT’nin) banka hesaplarına
ulaştığı belirlenen andır) en geç 7 (yedi) işgünü içinde mal/ürünü teslim eder
ve bu süre içinde yazılı bildirimle ek 3 (üç) günlük süre uzatım hakkını saklı
tutar.
•Sağlam, eksiksiz, siparişte ve web sitesinde
belirtilen niteliklere uygun ve son kullanma tarihleri ve var ise ürün
özelliklerini açıklayan bilgi ile teslim edilmesinden sorumludur.
•Sözleşme konusu mal/ürün, Alıcıdan başka bir
kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı
kabul etmemesinden Satıcı sorumlu tutulamaz.
•Satıcı olağanüstü durumlar dışında haklı bir nedenle
Sözleşme konusu Ürün/hizmetin tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması halinde
Tüketici'yi bilgilendirerek onayını almak sureti ile eşit kalite ve fiyatta
başka bir mal/hizmeti tedarik edebilir ve Sözleşme konusu taahhüdünü bu suretle
yerine getirmiş sayılır.
•Satıcı, alıcının sipariş ettiği mal/ürünün
tesliminin ifasının imkansızlaştığını düşünüyorsa, sözleşmenin ifa süresi
dolmadan alıcıya bildirir. Ödenen bedel ve varsa belgeler bu bildirim ile
birlikte 10 gün içinde iade edilir.
•Teslim edilen ürünün bozuk olması halinde teslimat ve
iade giderleri satıcı tarafından karşılanacaktır.
•18 (on sekiz) yaşından küçük kişiler siteden
alışveriş yapamaz. Satıcı, alıcının sözleşmede belirttiği yaşının doğru
olduğunu esas alacaktır. Ancak alıcının yaşını yanlış yazmasından dolayı
satıcıya hiçbir şekilde sorumluluk yüklenmeyecektir.
MADDE 6- SÖZLEŞMEYE KONU MAL/ürün ÖZELLİKLERİ:
Mal Cinsi ve türü, Miktarı, Markası, ağırlığı, esaslı
nitelikleri, Rengi ve Tüm Vergiler Dahil Satış Bedeli "obruksuturunleri.com.tr" adlı web sitesindeki mal tanıtım
sayfasında ve ön bilgilendirme formunda yer alan bilgilerde ve iş bu
sözleşmenin ayrılmaz parçası sayılan faturada belirtildiği gibidir.
Alıcı mal/ürünler hakkındaki ürünün esaslı
niteliklerine ve özelliklerine dair tüm bilgilere sahip olduğunu, satın almaya
ilişkin onayı verdiğini, ön bilgilendirme formunu okuyup içeriğini anladığını
kabul ve beyan eder.
MADDE 7- MAL/ürünün FİYATI:
Mal/ürünün peşin fiyatı internet sayfasında
gösterilmiş olup sipariş sonu ürün ile birlikte müşteriye gönderilen fatura
içeriğinde mevcuttur.
Faturanın düzenlendiği isim/unvan ile sözleşmeyi
onaylayanın isim/unvanı aynı olmak zorundadır.
Sistem hatalarından meydana gelen fiyat
yanlışlıklarından Satıcı sorumlu değildir. Buna istinaden satıcı, internet
sitesindeki sistemden, dizayndan veya yasadışı yollarla internet sitesine
yapılabilecek müdahaleler sebebiyle ortaya çıkabilecek tanıtım, fiyat
hatalarından sorumlu değildir. Sistem hatalarına dayalı olarak alıcı, satıcıdan
hak iddiasında bulunamaz.
MADDE 8- ÖDEME PLANI:
Alışveriş sepetine eklenen ürünlerin KDV dahil TL
tutarı alıcı tarafından onaylandıktan sonra, ilgili banka kartının pos’u
üzerinden işleme alınır. Bu nedenle siparişler, sevk edilmeden önce müşteriye
sipariş onay maili gönderilir. Sipariş Onay maili gönderilmeden sevkiyat
yapılmaz.
Kredi kartı (Visa, MasterCard vs. ) ya da banka
havalesi ile alışveriş yapılabilir. Sipariş tarihinden itibaren üç gün içinde
havalesi yapılmayan siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı,
siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın
yapıldığı ya da havalenin ya da (EFT’nin) banka hesaplarına ulaştığı belirlenen
andır. Ödemeli gönderi ya da posta çeki gibi müşteri hizmetleri ile
görüşülmeden gerçekleştirilen ödeme yöntemleri kabul edilmez.
İnternet ortamında kredi kartı bilgilerini kullanmak
istemeyen alıcılara nakit havale ile sipariş imkânları sunulmuştur. Havale ile
ödemede alıcı kendisine en uygun bankayı seçip havalesini yapabilir.
Alıcının, kapıda ödeme şeklini seçmesi halinde, kargo
şirketi elemanına nakit veya kredi kartı ile ödeme yapabilir bu durumda
siparişini verdiği kargo kendisine teslim edilir.
MADDE 9- CAYMA HAKKI:
Alıcı sözleşme konusu mal/ürünün;
•Mal/ürünün, iş bu sözleşmenin ayrılmaz parçası olan
ve "obruksuturunleri.com.tr"
web sitesinde yayınlanmış olan ön bilgiler gereğince, ambalaj ve içeriğinin
kargoda hasar görmesi halinde veya son kullanım tarihinin geçmiş olması
halinde cayma hakkına sahiptir. Bu cayma hakkını ürünün kendisine tesliminden
itibaren 7 (yedi) gün içinde kullanabilir.
•Cayma hakkının kullanılması için ayni süre içinde
Satıcıya e-posta ile bildirimde bulunulması
•Cayma Hakkının kullanılması halinde, 3. kişiye
veya Alıcıya teslim edilen mal/ürüne ilişkin fatura aslının iadesi zorunludur.
•Cayma hakkına ilişkin ihbarın, satıcıya
ulaşmasını takip eden 10 gün içinde mal/ürün bedelini gösteren Alıcı
faturasının da satıcıya iade edilmiş olması şartı ile mal/ürün bedeli
Alıcıya iade edilir.
•Fatura aslı gönderilmezse Alıcıya bedel iadesi
yapılmaz.
•Cayma hakkı nedeni ile iade edilen mal/ürün en geç
üç gün içerisinde satıcıya, teslimat ve kargo bedeli satıcı tarafından
karşılanmak üzere gönderilmesi gereklidir.
MADDE 10- TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI:
Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka
kayıtlarında iptal edilir ise, satıcı ürünün teslimi yükümlülüğünden
kurtulmuş kabul edilir.
MADDE 11- YETKİLİ MAHKEME:
İşbu
sözleşmeden kaynaklanabilecek ihtilaflarda, Yasal olarak belirlenen değere
kadar Tüketici Hakem Heyetleri, bu değerin üzerindeki ihtilaflarda
Tüketici Mahkemeleri görevlidir. Tüketici Mahkemesi bulunamayan yerlerde Asliye
Hukuk Mahkemeleri görevlidir.